90-talet

Jag har prov i Marknadsföring imorgon. Det är verkligen inte världens mest intressanta ämne. Men herregud, boken måste ju vara från mitten av 90-talet.

I boken kan man läsa att internet reklam är påväg att konkurrera ut telefax reklam. Vad i helvete är telefax reklam och vem fan har använt det?
De beskriver även vad internet och intranät är för något + att de har en liten lista på "internet-ord" som de översatt med "vanliga ord".
De berättar även att säljare numer inte behöver bära runt på OH-pärmar (jag tror OH är over head, är inte säker. Jag var inte född när man använde sånt) utan nu räcker det med att man har en dator!
Dessutom kan man ha reklam på cd-romskivor och skicka ut till kunderna så de kan få den senaste informationen. Cd-romskivor...

Jag tror inte att bokformat är det bästa sättet att lära ut marknadsföring på, det känns som att det är ett ämne som hela tiden skiftar och förnyas. Annars kanske det är bättre att skicka ut det på en cd-romskiva eller via internet, fast då måste man kanske ha ett lexikon för att förstå vad det betyder.

Kommentarer
Postat av: Dan

VI använde aldrig boken :(

2007-06-01 @ 23:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback